منشورحقوق مراجعین به آزمایشگاه های تشخیص پزشکی
آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک باران
ما درآزمایشگاه پاتوبیولوژی باران :
ایمان داریم که می توانیم تمامی استانداردهای جهانی در زمینه کیفیت خدمات آزمایشگاهی را اجرا نماییم .
ایمان داریم که با بالا بردن کیفیت، دقت وسرعت انجام آزمایشات و با تسهیل شرایط نمونه گیری بیماران و با ایجاد فضای آرامشبخش در آزمایشگاه ، می توانیم رضایتمندی حداکثری بیماران را فراهم کنیم .
ایمان داریم با ارتقاء دانش فنی و آموزش کارکنان و برنامه ریزی هدفمند می توانیم گام اول درمان که همان پیشگیری خواهد بود را در آزمایشگاه باران به مفهوم واقعی تحقق ببخشیم.
مجموعه آزمایشگاه باران خود را ملزم به رعایت تمامی استانداردهای ذیل می داند :
استانداردها و الزامات آزمایشگاه مرجع سلامت کل کشور
استانداردهای تخصصی آزمایشگاهی ISO-15189:2007
الزامات مدیریتی ISO-9001:2008
خرسندی و رضایتمندی مراجعین و تمامی پزشکان گرانقدری که به گونه ای با این مرکز در ارتباط هستند از عملکرد این مجموعه و رضایت حق تعالی به وجه افضل، بدون شک بزرگترین پاداشی است که کسب خواهیم کرد. لذا تمامی کارکنان آزمایشگاه باران خود را متعهد و ملزم به گام برداشتن در مسیر تحقق خط مشی و اهداف تعیین شده و ترسیم شده توسط مدیریت مجموعه سرکار خانم دکتر اثنی عشری ، می دانند و در مسیر تحقق این اهداف از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد چرا که:
“تمامی پرسنل آزمایشگاه باران بر این باورند که می توانند”
چشم انداز ( vision ) :
تحقق چشم انداز آزمایشگاه همواره مد نظر و سرلوحه فعالیت مدیریت و تمامی کارکنان آزمایشگاه خواهد بود و از تمام توان خود، جهت دستیابی به این رسالت بزرگ بهره خواهیم گرفت. در این خصوص ضمن اینکه خود را متعهد به رعایت اصول اخلاق حرفه ای مربوط به مشاغل پزشکی و آزمایشگاهی می دانیم اهداف زیر را در آزمایشگاه باران با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد
خط مشی کیفیت “Quality Policy” :
تحقق چشم انداز آزمایشگاه همواره مد نظر و سرلوحه فعالیت مدیریت و تمامی کارکنان آزمایشگاه خواهد بود و از تمام توان خود، جهت دستیابی به این رسالت بزرگ بهره خواهیم گرفت. در این خصوص ضمن اینکه خود را متعهد به رعایت اصول اخلاق حرفه ای مربوط به مشاغل پزشکی و آزمایشگاهی می دانیم اهداف زیر را در آزمایشگاه باران با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد
اهداف کلان “Goals”
ارتقاء مستمر سطح کیفی خدمات آزمایشگاهی به منظور افزایش سطح سلامت جامعه و تحقق طب پیشگیری که نهایتا منجر به کاهش هزینه های درمان بیماران خواهد شد .
دستیابی به بالاترین سطح رضایتمندی پرسنل، بیماران، مراجعین ، پزشکان عزیزو کلیه ذی نفعان
استاندارد نمودن کمیت خدمات آزمایشگاهی و توسعه دامنه فعالیت های آزمایشگاهی و راه اندازی بخش های جدید
فراهم نمودن فرصت استفاده از امکانات آزمایشگاه توسط پژوهشگران در راستای پاسخگوئی به نیازهای علمی جامعه و تولید علم
اهداف راهبردی” Strategies”
G1
ارتقاء مستمر سطح دانش کارکنان درزمینه های علمی ،عملی وهمچنین در زمینه استقرار استانداردهای مدیریت کیفیت در آزمایشگاه
استفاده از تجهیزات مدرن و به روز دنیا وسرویس و نگهداری استاندارد تجهیزات
بهره گیری از بهترین گزینه ممکن از نظر تجربه ، مهارت، امانت در جایگاه سوپروایزر آزمایشگاه و اولویت بخشی دربه کارگیری پرسنل مجرب ، کارکرده و متعهد در همه بخش ها
ارتقاء مستمر سطح اجرای روش های تضمین کیفیت در آزمایشگاه تا رسیدن به نقطه ایده آل ، یعنی اجرا استاندارد ” 6 سیگما ” در آزمایشگاه
ستفاده از روش های مدرن اتوماسیون اداری در همه زمینه ها در کل آزمایشگاه خصوصا انتقال اطلاعات بیماران جهت به صفر رساندن خطاهای انسانی
نظارت و پایش مداوم کارکنان و نظارت فعال بر حسن اجرای کلیه فرآیندهای آزمایشگاهی
G2
رعایت اصول اخلاق حرفه ای در مواجهه با مراجعین و بیماران عزیز و پایبندی کامل تمامی پرسنل و کارکنان به منشور حقوق بیماران
رتباط مستمر با پزشکان ، در جهت پیگیری درمان ، کمک به تشخیص زودهنگام بیماری ها و جلوگیری از عوارض ناخواسته
فراهم نمودن انواع خدمات رفاهی ممکن جهت رفاه حال مراجعه کنندگان
برقراری عدالت در پرداخت ها وپاداش های پرسنل
عقد قرارداد با کلیه بیمه های تکمیلی جهت رفاه حال مراجعه کنندگان
فراهم کردن کلیه زیر ساخت های مرتبط با انفورماتیک ، سایت و ارتقاء روابط عمومی آزمایشگاه
G3
مدیریت درآمدزایی به منظور فراهم کردن نیازها و زیرساخت های لازم مرتبط با توسعه آزمایشگاه در همه زمینه ها
راه اندازی تست ها و بخش های جدید بر اساس نیاز و ارزیابی های فنی
برنامه ریزی و مدیریت در جهت استفاده از امکانات و منابع سایر آزمایشگاه های معتبر کشور به صورت عقد قرارداد
G4
تسهیل شرایط جهت استفاده پژوهشگران از دستگاه ها و فضای آزمایشگاه برای انجام طرح های تحقیقاتی به صورت کاملا مستقل از خدمات روتین آزمایشگاه
اهداف اختصاصی “Objectives” :
برنامه ریزی کلاس ها و سمینارهای آموزشی مستمر در همه زمینه ها اعم ازآموزشهای علمی، آموزش تضمین کیفیت ، آموزش حفاظت ایمنی ، آموزش نحوه ارتباط با مراجعه کنندگان و….
تدوین دستورالعمل ویژه ” ارزیابی ضمن خدمت ” در آزمایشگاه باران به منظور تحقق ارزیابی های مستمر و تاثیرگذار در روند ارتقاء کیفیت عملکرد پرسنل
بررسی و نیاز سنجی دوره ای در خصوص خرید تجهیزات لازم بر اساس استعلام های معتبر و برنامه ریزی جهت سرویس های دوره ای تجهیزات
برگزاری زمانبندی شده آزمون های تخصصی بدو خدمت و حین خدمت
ارتقاء فعالیت به روز در بخش روابط عمومی با بهره گیری از جلسه های کاربردی ، خلاقیت و استفاده از نیروهای مؤثر در این زمینه
اجرای نظر سنجی های کارشناسی شده و مؤثر منجر به تحلیل وضعیت و ارائه پیشنهادات و راهکارهایی جهت ارتقاء کیفیت و افزایش رضایتمندی مراجعین و کارکنان
ایجاد ارتباط مستقیم با پزشکان از طریق مسئول فنی ، روابط عمومی و سوپروایزر با هدف مبادله اطلاعات ضروری، نیاز سنجی در جهت راه اندازی تست های مختلف و بالا بردن سطح رضایتمندی پزشکان ازخدمات آزمایشگاه
حفظ و ارتقا فضای مناسب در پذیرش، امکانات پذیرایی مختصر، به کاربردن تجهیزات و لوازم نمونه گیری استاندارد و …
ایجاد تسهیلات نمونه گیری در منزل و محل کار در هر زمان از ساعات کاری آزمایشگاه بدون تحمیل هزینه اضافه به بیماران خصوصا در محدوده شهر رشت
به کارگیری نیروی ویژه و فعال در زمینه مدیریت تضمین کیفیت با هدف اجرای کامل مستندسازی ها ، اصول کنترل کیفی و پایش مستمر در مرحله اجرا
در نظر گرفتن فوق العاده شغل ،امکان استفاده از وام های بانکی ناشی از اعتبار بانکی آزمایشگاه و فراهم نمودن استفاده از بیمه تکمیلی برای پرسنل
تعامل لازم در نحوه پرداخت ها با شرکت های طرف قرارداد
تامین سیستم نرم افزاری و سخت افزاری کامل و به روز بر اساس نیاز های آزمایشگاه و برگزاری مانورهای زمان بندی شده جهت اطمینان از صحت عملکرد سیستم ها
ارتقاء و به روز بودن در مسیر تولید محتوا در سایت و اینستاگرام
برنامه ریزی و هزینه کرد در جهت تبلیغات سالم در چهارچوب قوانین سازمان نظام پزشکی
برنامه ریزی در جهت تسهیل نحوه پذیرش و دریافت جواب بیماران
برنامه ریزی در جهت صرفه جوئی و مدیریت هزینه ها بدون آسیب به کیفیت ارائه خدمات با هدف حفظ منابع ممکن و بهینه سازی مصرف
تامین ساز و کار لازم جهت هدف گذاری و راه اندازی تست های جدید به صورت ماهانه بر اساس بررسی های کارشناسی به منظور مدیریت هزینه و جوابدهی سریعتر
برگزاری جلسات مدیریتی مستمر با هدف افزایش تعداد دریافت کنندگان خدمات آزمایشگاه و تدوین و برنامه زمانبندی شده برای تحقق موضوع از طریق اجرای اصول صحیح مدیریت بازاریابی در چهارچوب ضوابط و استانداردها
کسب امتیاز مطلوب در ممیزی های استاندارد ، کنترل کیفی خارجی و اخذ ایزوهای معتبر استانداردسازی
استفاده از گروه های تخصصی مشاوره ای در زمینه های مختلف از جمله انفورماتیک، مالی و حسابداری و …
به کارگیری نیروی تخصصی جهت تامین و نگهداری تجهیزات خصوصا تجهیزات عمومی و زیرساخت های تاسیسات آزمایشگاه